Proje Açıklaması

Oyunlarla Sanat Tarihi

Sanat tartışmaları çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Bir sanat eseriyle karşılaşan çocuk öğrenmek ister, öğrendiğinde de fikir veya görüş belirtmelerine yol açar.

Sanat tarihi merak duygusunu besler. “Bunu neden boyadı? Neden böyle boyadı? Ne anlama geliyor?” sorularını sormalarını sağlar. Bu merak yaratıcılıklarını ortaya çıkarır.

  • Okuma grupları oluşturulur.
  • Her atölyede bir mitolojik kahraman veya hikayenin okunması sağlanır.
  • Bu hikayeyi resmetmeleri ya da tiyatro oyununa çevirmeleri gibi yaratıcı aktivitelere yol açılır.
  • Aynı şekilde ressamlar, heykeltıraşlar ve onların eserleri hakkında beyin fırtınası yapılır.
Şimdi Başvur

Çocuklar neden sanat tarihi öğrenmeli?

Sanatla karşılaşan çocuklar; güzelliği takdir ediyorlar, toplumlarına saygı duyuyorlar ve sorumluluk sahibi oluyorlar. Klasik sanat eğitimi alan çocuklar geçmişle bağlantı kurar, tarih anlayışı oluştururlar ve bu da gelecekte ne yapmak ve nereye gitmek istediklerine dair hayal kurmalarına yardımcı olur.

Şimdi Başvur

EĞİTİMCİLER

İLKİN TUĞÇE KABADAYI
İLKİN TUĞÇE KABADAYIEĞİTİMCİ
Gazi Üniversitesi, Ankara, Mimarlık Tarihi Resim – Heykel Sanatı Tarihi Osmanlıca Teknik Resim Süsleme ve El Sanatları eğitimi almıştır.
Türkiye İş Bankası Müzesi, Müze Rehberliği, Sergi Rehberliği
İstanbul Cezeri Müzesi – Tekhnelogos Yazılım ve Mühendislik Hizmetleri, İstanbul (Türkiye)
Sergi Rehberliği, Sergi Sorumlusu, Sanat Editörü ve yazarıdır.

En Yeni Eğitimlerimizden Haberdar Ol

E-Posta Adresinle Kayıt Ol, Eğitimlerimizden Haberdar Ol.